Mantis

mantis

Mantis to nasz system internetowych zgłoszeń serwisowych. Można poprzez niego informować nas o odkrytych w programie błędach, a także sugerować zmiany i udogodnienia jakie chcielibyście Państwo mieć w programie.

Mantis daje też możliwość przeszukiwania listy wszystkich zgłoszeń, dzięki czemu możecie się dowiedzieć czy błąd, który u Państwa wystąpił, pojawiał się też u innych użytkowników programu i czy została już dla niego wydana odpowiednia poprawka.
Poprzez Mantis'a możecie Państwo także obejrzeć listę zmian i nowych funkcji w programie.

Aby móc korzystać z Mantis'a potrzebny jest login i hasło. Przysługują one użytkownikom systemu Ewid 2007, którzy zawarli z nami umowę asysty technicznej.
Jeśli macie Państwo zawartą umowę, a nie macie jeszcze założonego konta w Mantis'ie prosimy o przesłanie do nas na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. prośby o założenie konta. Prośba taka powinna zawierać imię i nazwisko osoby oraz jej adres e-mail. Po założeniu konta na podany adres zostanie wysłany e-mail aktywacyjny, proszę postąpić zgodnie z zawartymi w nim wskazówkami.

Aby zalogować się do Mantis'a należy wpisać w przeglądarce internetowej adres http://geomatyka-krakow.pl/mantis.

Po zalogowaniu pojawia się ekran początkowy, w którego w górnej części znajduje się coś w rodzaju menu głównego. Są tam następujące pozycje:

  • Główna - informacje ogólne, data ostatniego logowania,
  • Mój widok - strona, która pojawia się domyslnie po zalogowaniu - zbiorczy widok dla użytkownika, można tu zobaczyć ostatnio zgłoszone zagadnienia, ostatnio rozwiązane, itd.
  • Zobacz - lista zgłoszeń posortowana od najnowszych do najstarszych z możliwością wyszukiwania. Przed dodaniem nowego zagadnienia należy najpierw tutaj sprawdzić, czy nie zostało one dodane już wcześniej przez kogoś innego.
  • Dodaj - dodawanie nowego zgłoszenia (zagadnienia). Jeśli nasz problem nie został wcześniej zgłoszony, tutaj dodajemy własne zgłoszenie,
  • Lista zmian - strona wyświetlająca ważniejsze zmiany jakie zostały wprowadzone w programie,
  • Plan pracy - nieużywane,
  • Dokumentacja - nieużywane,
  • Moje konto - możliwość zmiany hasła, adresu e-mail, i nazwy użytkownika,
  • Wyloguj - wylogowanie z systemu.

Przed dodaniem nowego zagadnienia prosimy o sprawdzenie czy już takie nie zostało dodane przez kogoś innego. Jeśli nic nie uda się znaleźć klikamy "Dodaj" w górnym menu. Pojawi się najpierw okno wyboru projektu, na temat którego chcemy dodać zagadnienie, po wybraniu projektu system wyświetli stronę dodawania zagadnienia (zgłoszenia).
Pola oznaczone gwiazdkami są obowiązkowe. Ważne aby dobrze wybrać kategorię, oraz dokładnie opisać sprawę / problem. W temacie powinniśmy w miarę krótko i zwięźle zdefiniować zagadnienie, ponieważ na wszystkich listach zagadnień pojawia się właśnie temat, więc dobrze gdyby po samym temacie wiadomo było o co chodzi. W opisie można się już spokojnie rozpisać. Jeśli zajdzie potrzeba, można załączyć plik ze zrzutem ekranu lub dowolny inny.